DAG 8

Email vanaf de oceaan via de korte golf radio
6e Oversteek: Eiland Fogo, Kaap Verdie - Paramaribo, Suriname
Totaal traject: 1918 NM = 16 dagen
rechtstreeks en bij een gemiddelde snelheid van 5 kts = 120 NM per dag)
=========

Datum: woensdag 10 januari
Tijd UTC: 14:15 uur
Positie: 09.57.3 N - 042.58.0 W
Afgelegde afstand de laatste 24 uur: 128 NM
Totaal afgelegd: 1177 NM
Nog te gaan tot Domburg als we rechtstreeks kunnen varen: 760 NM
==========
Ik mag niet vloeken
Ik mag niet vloeken
Ik mag niet vloeken
Ik mag niet vloeken
etc. 100x

ze lacht wel, maar ze is niet blij...


Het zal mijn straf wel zijn omdat ik stiekem zat te gniffelen
bij het verslag van dezelfde oversteek van zeiljacht Mi Dushi
een maand geleden...
zij vergeleken de reis op dat moment
met de 'holly holly' op de kermis...
He-le-maal spot ON!

De Rebel danst en stampt, ze zucht piept en kraakt
op plekken die we nog niet kenden.
Associaties met de kermis, rollercoasters
en alles wat gierende G krachten veroorzaakt
zijn van toepassing.
Het is energie verslindend en het idee om serieuze
werkzaamheden te ondernemen kan je wel vergeten:
het is overleven!
Na schipbreuk het ergste wat je kan overkomen (vind ik NU)
Je mag blij zijn als je er alleen een paar bulten,
blauwe plekken en een gedeukt ego aan overhoudt.

Kees is chill.
Hij lost dit alles op met een geintje,
een relativering en een bakkie troost.
MET een chocoladeletter
die we zorgvuldig bewaard hebben
uit het super-sint-verrrassings-pakket- van-mierlo.

Mjam, ik zal niet meer vloeken!

Alles wel aan boord
laterrr meer:-))
XX de Dobbertopsjes

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten