Tenerife Bus Blues

De bus ( Titsa) hier heeft lekkere zachte zitplaatsen en vaak ook voor iedereen een riem ter beschikking. 
Heb je een grote boodschappentas bij je dan is daar binnen geen plaats voor, je wordt geacht dan zelf je karretje in de laadruimte ( beneden op zij) te schuiven en die klep dan weer goed dicht te doen. Hoe moeilijk/ makkelijk kan het zijn.

De meeste locals hebben een buskaart en voor de nieuwe generatie is er een online instapservice compleet met QR code om je zaakjes ter plekke mobiel af te handelen. 

Voor de mensen die het liever met keiharde pecunia doen bedient de chauffeu(ze)r een kassa met geldlade  waar voldoende wissel- muntjes inzitten.

Wachten op de bus - de guagua- in de Canaries is normaal. Op de halte zelf kom je er niet achter hoe laat ze vertrekken. Maar LB ( lekker belangrijk) de zon schijnt en er is voor de oplettende toeschouwer van alles te horen, te doen en te zien. 

Menige particuliere auto zal even stoppen en kort toeteren... dat is bedoeld om je op te pikken!
Daar hebben ze geen 'pooier' of app voor nodig. Het is echter ( of helaas) niet de bedoeling dat je je prostitueert, ze brengen je gewoon even met hun eigen auto naar je bestemming.

De bushalte is ook een uitstekende plek om ontmoetingen te arrangeren, te hosselen of professioneel te bedelen.
En daar kun je , als je wat bussen voorbij laat gaan, volop van mee genieten.

Tip: als je niet teveel 'lastig' gevallen wil worden, trek dan - net als de locals, een fleece-je aan als de rest van de toeristen in blote buik langs flaneert. Je maakt dan ook de meeste kans op een uber- autootje!

2 opmerkingen:

  1. Busje komt zoooo...busje komt zoo... even nog geduld en het busje komt zo! 💋

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te lezen gaat alles heel goed met jullie. Het zal al wel bekend zijn maar ik las gisteren pas dat het vliegveld Teuge gaat verdwijnen als airport Almere in gebruik wordt genomen. Dus jullie zijn op tijd je eigen weg gegaan en genieten van alle vrijheid. Mijn oude Vega heeft een nieuwe motor maar dat was nog niet het einde van alle problemen maar dat zal ook wel bekend voorkomen. In ieder geval kan er weer mee gevaren worden. We wensen jullie heel veel succes met het vervolg van je reis en geniet er vooral van. Vorige maand ben ik 70 geworden en ik geloof het zelf niet. Heb me nog nooit zo gezond gevoeld Vooral na die klap 3 jaar geleden was ik redelijk afgeschreven. Maar nu gaat ook de leeftijd tellen zei men mij. Ik hoop dat ze de tel ergens kwijt raken. Groetjes ook van Emmie
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen