MAART OP GOMERA

Het is vrijdagavond 10 maart en zwoel, de bijna volle maan voorziet ons van voldoende terras- licht, het Spaanse geroezemoes van gezinnen met kinderen op het pleintje is onze achtergrond - muziek.
Het is lente, de amandel bloesem kleurt het eiland zachtroze, de temperatuur stijgt en we moeten de boot regelmatig besproeien om onze blote voeten niet te verbranden. Heerlijk ! hier hebben we een hele winter naar uitgekeken. Maar als het zover is zijn we bijna hitte-apathisch van de koortsige natuur. 
Opeens is 20 graden niet meer genoeg en wordt het van de een op de andere dag 25+.
Tijd om je rustig te gaan bewegen. We trekken het witte tropenzeil over de boot om enige verkwikkende schaduw te creëeren. 
Opeens zien we bijzondere vissen door het havenwater kronkelen en langs de kant van de weg doen de planten met bloemen een gooi naar de prijs voor de meest uitbundige kleur van het eiland. 
We zitten tot laat in de avond lekker buiten in een boot of op het terras (ambigu) van het pleintje op de hoek.
Uitstekend weer om een paar wasjes te laten drogen en het elektrisch systeem van de boot te updaten. Ik ga naar de lokale kapper die mijn haar prachtig kleurt, het  vervolgens afschuwelijk knipt en daarna op lokale wijze super strak bol föhnt. Als ik thuis kom liggen we in een deuk en daarna duik ik snel het water in om me weer een beetje ' normaal ' te voelen. Naja over een paar weken is het weer voldoende aangegroeid hoop/ denk ik dan maar... Kees heeft de ' romance' op gitaar bijna helemaal gemasterd en zorgt daardoor voor een lieflijke afsluiting van een lange hete Canarische dag.
Dag

3 opmerkingen:

  1. Hè, dag lieve mensen van het goede leven. Hoop binnenkort wel je kapsel op een foto te zien Trees.
    Nu pas bekijk ik jullie blog en zie ik de foto's en lees de verhalen over de NL Bastaards op Tenerife. Met een glimlach en genoegen denk ik er terug aan onze gezamenlijke uitstapjes!
    Vorige week zijn Arjan en ik naar Holsboer in Nijmegen geweest. Hij krijgt zowaar een bril met speciale opzetlenzen! Wij zijn blij verrast dat er (dank zij jou Kees!) toch nog iets mogelijk is.
    Hartelijke groet, Arjan en Jeltje

    BeantwoordenVerwijderen